Alışveriş çılgınlığına en sonunda teknoloji de ayak uydurmaya başladı.
Teknoloji
sayesinde alışveriş hem daha kolay hem de daha hızlı hem de daha keyifli hale büründü. İşte, alışverişi teknolojisinde
en büyük 6 teknolojik gelişme.
Robotik mağaza görevlileri
Robot
asistanlar, günümüzde sadece bilim kurgu filminde değiller. Garson robot,
hostes robot, güvenlik görevlisi robot gibi robotik görevliler kısa süre önce karşımıza çıktı. Robotik asistanların alışverişte de karşımıza
çıkması şu an ilginç görünse de yakın gelecekte bu durumu kabullenip keyfini çıkaracağız. Amazon ile girdiği rekabetten ötürü adını sıkça
duyduğumuz perakende alışveriş devi Walmart, envanterlerin takip
edilmesi, zemin temizliği ve kamyonların yüklenmesi boşaltılması gibi iş
kollarında robot kullanacağını açıklamıştı.
Artırılmış gerçeklik
Artırılmış
gerçeklik, müşteriler için etkileşimli bir alışveriş deneyimi
sağladığından markalar için büyük bir fırsat oluyor. Dekor ve mimari
konusunda bir dünya markası konumundaki İKEA’nın alışverişte
güvensizliğe neden olabilen görsel yetersizliği sorununu çözmek için
geliştirdiği IKEA PLACE isimli uygulama, L'Oréal Paris’in kozmetiklere
kişiselleştirmeyi getiren Makeup Genius uygulaması, Warby Parker gözlük
markasının kullandığı yüz haritalama tekniği bu teknolojinin alışverişte
yaygınlaşacağının göstergesi oluyor.
Büyük veri
Perakendeciler,
yapay zeka aracılığıyla sosyal medya ve web siteleri üzerinden bilgi
toplayarak müşteriler hakkında fikir sahibi olabiliyor. Öyle ki ABD’nin
önemli perakendecilerinden olan Target Company, “Misafir Kimlik
Numarası” uygulamasıyla bir kadının hamileliğini, kadının babasından
önce öğrenmiş, bu durumun neden olduğu aile karmaşası bir süre
konuşulmuştu.
Sesli asistanlar
Teknolojinin
en iyi örnekleri arasında sayılan sesli asistanlar, alışverişte
kullanılabiliyor. 2019'da Amazon Pay tarafından yapılan bir ticaret
anketinde, ABD müşterilerinin yüzde 20’sinin sesle alışveriş yapmasının
muhtemel olduğu ortaya çıktı. 2019’da H&M‘in H&M Home
kategorisindeki ürünler için Google‘ın akıllı asistanı Google Home ile
bir ortaklığa gitmesi gündeme gelmişti.
Yüz tanıma teknolojisi
Genellikle akıllı telefon güvenlik yöntemi olarak karşılaştığımız yüz tanıma
teknolojisi biyometrik üye kartı aracılığıyla da gerçekleştiriliyor.
ABD’de kullanılmaya başlanan bu teknoloji, müşterinin mağaza kapısından
içeri girer girmez tanınmasını sağlayacak şekilde yaygınlaşabilir.
Akıllı ayna
Alışveriş
deneyimini değiştiren teknolojiler arasında en etkileyici olanı
şüphesiz akıllı aynalar. Türkiye'nin ilk dijital
akıllı mağazası Massimo Dutti, akıllı ayna
ve interaktif deneme kabinleriyle bu konuda örnek olmuştu. DeFacto
Akıllı Mağaza konsepti de hızlı kolay ve konforlu alışveriş deneyimi
yaşatıyor.
Paylaş :
0 yorum: