18 Şubat 2020 Salı

Alışverişte Son Teknolojiler

Alışveriş çılgınlığına en sonunda teknoloji de ayak uydurmaya başladı.


   Teknoloji sayesinde alışveriş hem daha kolay hem de daha hızlı hem de daha keyifli hale büründü. İşte, alışverişi teknolojisinde en büyük 6 teknolojik gelişme.

Robotik mağaza görevlileri

   Robot asistanlar, günümüzde sadece bilim kurgu filminde değiller. Garson robot, hostes robot, güvenlik görevlisi robot gibi robotik görevliler kısa süre önce karşımıza çıktı. Robotik asistanların alışverişte de karşımıza çıkması şu an ilginç görünse de yakın gelecekte bu durumu kabullenip keyfini çıkaracağız. Amazon ile girdiği rekabetten ötürü adını sıkça duyduğumuz perakende alışveriş devi Walmart, envanterlerin takip edilmesi, zemin temizliği ve kamyonların yüklenmesi boşaltılması gibi iş kollarında robot kullanacağını açıklamıştı.

 

Artırılmış gerçeklik

   Artırılmış gerçeklik, müşteriler için etkileşimli bir alışveriş deneyimi sağladığından markalar için büyük bir fırsat oluyor. Dekor ve mimari konusunda bir dünya markası konumundaki İKEA’nın alışverişte güvensizliğe neden olabilen görsel yetersizliği sorununu çözmek için geliştirdiği IKEA PLACE isimli uygulama, L'Oréal Paris’in kozmetiklere kişiselleştirmeyi getiren Makeup Genius uygulaması, Warby Parker gözlük markasının kullandığı yüz haritalama tekniği bu teknolojinin alışverişte yaygınlaşacağının göstergesi oluyor.

 

Büyük veri

   Perakendeciler, yapay zeka aracılığıyla sosyal medya ve web siteleri üzerinden  bilgi toplayarak müşteriler hakkında fikir sahibi olabiliyor. Öyle ki ABD’nin önemli perakendecilerinden olan Target Company, “Misafir Kimlik Numarası” uygulamasıyla bir kadının hamileliğini, kadının babasından önce öğrenmiş, bu durumun neden olduğu aile karmaşası bir süre konuşulmuştu.

 

Sesli asistanlar

   Teknolojinin en iyi örnekleri arasında sayılan sesli asistanlar, alışverişte kullanılabiliyor. 2019'da Amazon Pay tarafından yapılan bir ticaret anketinde, ABD müşterilerinin yüzde 20’sinin sesle alışveriş yapmasının muhtemel olduğu ortaya çıktı. 2019’da H&M‘in H&M Home kategorisindeki ürünler için Google‘ın akıllı asistanı Google Home ile bir ortaklığa gitmesi gündeme gelmişti.

 

Yüz tanıma teknolojisi

   Genellikle akıllı telefon güvenlik yöntemi olarak karşılaştığımız yüz tanıma teknolojisi biyometrik üye kartı aracılığıyla da gerçekleştiriliyor. ABD’de kullanılmaya başlanan bu teknoloji, müşterinin mağaza kapısından içeri girer girmez tanınmasını sağlayacak şekilde yaygınlaşabilir.

 

Akıllı ayna

   Alışveriş deneyimini değiştiren teknolojiler arasında en etkileyici olanı şüphesiz akıllı aynalar. Türkiye'nin ilk dijital akıllı mağazası Massimo Dutti, akıllı ayna ve interaktif deneme kabinleriyle bu konuda örnek olmuştu. DeFacto Akıllı Mağaza konsepti de hızlı kolay ve konforlu alışveriş deneyimi yaşatıyor.

Paylaş :

Facebook Yorumlar

0 yorum: