13 Mart 2020 Cuma

Ücretsiz İnternet Müjdesi! (EBA 3 GB İnternet Nasıl Alınır?)

Milli Eğitim Bakanı ücretsiz internet müjdesini verdi.


   Türkiye’de Corona virüsünün görülmesinin ardından gerekli tedbirlerin alınması amacıyla Cumhurbaşkanlığı Külliyesi‘nde bir toplantı gerçekleştirildi. Toplantı sonrasında Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü İbrahim Kalın, 16 Mart’tan itibaren ilk ve orta okulların yanı sıra liselerin de 1 hafta tatil edildiğini açıkladı.

   Bunun sonucunda 23 Mart itibarıyla uzaktan eğitime geçiş yapılarak internet ve televizyon kanalları üzerinden eğitime devam edilecek. Üniversiteler ise 16 Mart’tan itibaren üç hafta süreyle tatil edildi.

   Üniversiteler tatil döneminde eğitimi nasıl sürdürecekleri konusunda farklı kararlar alırken, gözler ilk ve orta okullar, liseler için Milli Eğitim Bakanlığı‘na çevrildi. Uzaktan eğitim sürecinin detaylarını MEB Bakanı Ziya Selçuk açıkladı.

Milli Eğitim Bakanı uzaktan eğitim detaylarını açıkladı

   Eğitim Bilişim Ağı’nın (EBA) çok büyük bir rol üstlenerek dersleri evlere taşıyacak. İnternet üzerinde sağlanacak bu imkan için interneti olmayan öğrenciler adına önemli bir adım atıldı. Ziya Selçuk, EBA kullanımında operatörlerin hepsi ücretsiz bir şekilde 3 GB internet kullanımı sağladığını dile getirdi.

   İlk ve orta dereceli tüm okullarımızda haftalık ders programları yeniden yapılandırılacak. EBA ile internet üzerinden ve TRT aracılığıyla da televizyon ekranlarından gerekli telafi eğitimi desteği sunulacak. Selçuk açıklamasında şunları da söyledi:

   “Bununla ilgili olarak hangi teknolojiyle hangi içeriği hangi şekilde vereceğimize ilişkin bir altyapı hazırladık. Öğretim kademelerine göre hangi araç, internet mi, televizyon mu, diğer kanallar mı, tam gün mü, yarın gün mü, 24 saat mi, senkron mu, asenkron mu olacak bunlarla ilgili de tüm altyapı hazırlıklarımız tamamlanmış vaziyette. Bunu sizlerle de paylaşacağız. "

   "Yüksek Öğretim Kurumları Sınavına hazırlanan öğrencilerimiz, EBA Akademik Destek platformu üzerinden, Liselere Geçiş Sistemi kapsamında merkezi sınava hazırlanan öğrencilerimiz de yine EBA üzerinden sunduğumuz ücretsiz destek aracılığıyla hazırlıklarına devam edebileceklerdir. EBA kullanımında bütün operatörlerden ücretsiz 3 GB internet erişimi imkanı sağlandığını buradan bir kez daha hatırlatmak isteriz."

   Veliler ve öğrencilerin tüm bu süreçte neler yapacaklarını Eğitim Bilişim Ağı, “eba.gov.tr” ve bakanlığın internet sitelerinden takip edebilecek.

   “İlkokul 1. sınıftan lise 12. sınıfa kadar tüm eğitim kademesindeki öğrencilerimiz için uzaktan eğitim içeriklerimiz hazırlanmıştır. Öğrencilerimiz normal eğitim temposunda teknik imkan ve tercihleri doğrultusunda isterlerse gerek televizyonlardan gerekse de internet bağlantılı mobil cihaz veya bilgisayarlarından derslerine devam edebilirler. TRT kanallarındaki ders anlatım programlarıyla ilgili tüm detaylar “eba.gov.tr” internet adreslerinden ayrıca duyurulacaktır.

   İnternet ortamında ise EBA Platformumuzdan tüm öğrencilerimiz hizmet almaya, kendi öğretmenleri ve sınıf grupları ile iletişim kurmaya devam edebilecekler. Kişiye özel, akıllı sistemimizle zengin ve etkileşimli dijital eğitim içeriklerimiz okullara olan ihtiyacı tatil sürecinde en aza indirecek şekilde hazırdır. Bu içeriklere erişecek herkese de ücretsiz internet sağlanmıştır. Ayrıca, tüm sınıflar düzeyinde zorunlu tatil tamamlandığında yüz yüze telafi programları da uygulanacaktır.”

EBA 3 GB İnternet Nasıl Alınır? 

  • TÜRK TELEKOM ;
Kampanyadan yararlanmak için EBA yazıp 5555’e gönderebilirsiniz.
  • VODAFONE ;
Kampanya, 05.04.2019 tarihinden 05.04.2020 tarihine kadar her ay tekrarlanmak üzere tüm bireysel faturalı ve faturasız abonelere ücretsiz olarak tanımlanmıştır. Yani vodafone açıklamasına göre EBA mobil veya masaüstü uygulamasına giriş yaptığınız anda 3GB lık kotanız otomatik olarak aktif hale geliyor.
  • TURKCELL;
Bireysel faturalı ve ön ödemeli ses hattına sahip EBA BiP kanalına abone olan kullanıcılara sadece eba.gov.tr ve EBA uygulaması içerisinde kullanılmak üzere 3 GB internet tanımlanacaktır.Turkcell'in BİP uygulamasının indirmeniz gerekmektedir.


signature-fonts 
 İnohaber’i şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Instagram

Paylaş :

Facebook Yorumlar

0 yorum: