4 Mart 2020 Çarşamba

100 Bin Kat Hızlı Bilgisayar

Honeywell Kuantum bilgisayarımız 2025 yılına kadar 100.000 kat daha hızlı olacak diyor.

100 Bin Kat Hızlı Bilgisayar

   Honeywell'in kuantum bilgisayarı, bu odada iterbiyum atomlarını sıkıştırıyor. Lazerler, kuantum hesaplamalarını yönlendirmek için atomları manipüle ediyor.

   Kuantum hesaplamalara dikkat ediyorsanız, her zaman karşınıza tanıdık isimler çıkar. IBM, Google, Microsoft, Intel ve Amazon gibi dev firmalar bu devrimi gerçekleştirmeye çalışıyor. Bilgisayarın uzak geçmişinden gelen bir isim bir dönüş istiyor.

   Bir zamanlar büyük ana bilgisayarlar satan, ancak on yıllar önce işten çekilen Honeywell, Salı günü yaptığı açıklamada, kuantum bilgisayarlarının performansını önümüzdeki beş yılın her biri için her yıl 10 kat artırmayı beklediğini yani 100.000 katı olacaklarını söyledi. Bu, performansını her yıl iki katına çıkarmak için daha mütevazı bir hedef olan IBM'i geçecek.

   Honeywell Quantum Solutions başkanı Tony Uttley, makinenin IBM'in 53 kubit kuantum bilgisayarının kapasitesinin iki katına çıkacağını da ekleyerek, "Dünyanın en güçlü kuantum bilgisayarını piyasaya sürmekteyiz." Dedi.

   Honeywell'in yeni makinelerinin ne kadar yararlı olacağı hala belli değil, ancak şirketler ve ülkeler kuantum hesaplama araştırma ve geliştirmesine milyarlarca dolar döküyor. Kimya, denizcilik, malzeme tasarımı, finans, yapay zeka ve daha pek çok alanda yeni yetenekler açarak kuantum hesaplama devriminin ödeyeceğine bahse giriyorlar. Kim pratik kuantum bilgisayarları ilk inşa edip kullanabiliyorsa, yeni ürünler, daha rekabetçi hizmetler, dolgun karlar ve belki de daha güçlü bir ordu ile büyük ödüller toplamak için duruyor.

  Ve Honeywell açıkça öncü olmayı umuyor. 451 Araştırma analisti James Sanders, Honeywell'in planları hakkında bilgi verdi. James Sanders, "belki de bu sektördeki herhangi bir firmanın en iddialı ürün yol haritasına sahip" dedi.

   Zaman değişti. Bilgisayar endüstrisi daha küçük, daha ucuz sunuculara, kişisel bilgisayarlara ve akıllı telefonlara geçtikçe ana bilgisayarlar zayıfladı. Ve şimdi kuantum bilgisayarlar ön plana çıkıyor.

   Kuantum bilgisayarlar, veri depolamak ve işlemek için temel yapılarının, kübitin istenmeyen bozulmasını önlemek için tipik olarak aşırı soğuk sıcaklıklara soğutulması gereken titiz makinelerdir. Kimse onlardan geleneksel bilgisayarların yerini almasını beklemiyor. Bunun yerine, sıradan bilgisayarların erişemeyeceği hesaplamaları ele almakta yararlı olacaklardır.

   Bunu yapacaklar, savunucular, kuantum fiziğinin tuhaf gerçeklerinden, atom ölçeğinde olayları yöneten kurallardan yararlanarak tartışacaklar. Bunlardan biri, kuantum bilgisayarların bir soruna birçok olası çözümü aynı anda değerlendirebilmeleri için birden fazla kubitin durumunu birbirine bağlayan dolaşıklıktır.

   Honeywell, rakip makinelerin olduğu gibi neredeyse hiç kimsenin nasıl programlayacağını bilmediği egzotik, son derece özelleştirilmiş makineler olduğu kuantum bilgisayarlarıyla kanıtlayacak çok şeyi var. Kuantum hesaplama getirisi büyük olasılıkla yıllar uzaklıktadır ve şüpheci yaklaşmak için yeterince büyük bir zorluktadır. Fransa'daki Université Montpellier'de fizikçi olan Michel Dyakonov, Google 2019'da kuantum üstünlüğü adı verilen kuantum bilgi işlem performans kilometre taşını açıkladıktan sonra "Hiç pratik olmayacaklarına inanmıyorum" dedi.




 İnovatif Mühendis’i şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Instagram

Paylaş :

Facebook Yorumlar

0 yorum: