3 Mart 2020 Salı

2021 Mercedes E-Serisi'ne Kapasitif Algılama

Mercedes-Benz sürücü izleme için farklı bir yol izliyor.

2021 Mercedes E-Serisi'ne Kapasitif Algılama
  
   2021 E-Serisi, direksiyondaki elleri kontrol etmek için kapasitif algılama kullanacak.

   Mercedes-Benz, 2021 E-Serisi'ni piyasaya sürdü ve Alman lüks kardeşlerinin çoğu gibi, şirketin en son sürücü yardım özellikleriyle birlikte gelecek. Ancak yeni E-Serisi, Mercedes-Benz'in kapasitif algılama ile yeni bir direksiyon simidi sunduğu için, bu özellikleri kullanırken sürücünün dikkat çekip çekmediğini nasıl kaydettiğini de değiştiriyor.

Daha önce, E-Serisi (ve diğer Mercedes-Benz araçları), sürücünün ellerinin direksiyondaki hareketini ölçerek direksiyon simidinde olup olmadığını belirlemişti. Bu yöntemin sorunu, bir elin direksiyonda olduğundan emin olmak için ne kadar hareketin ölçülmesi gerektiği konusunda dengeyi sağlamanın genellikle zor olmasıdır. Direksiyon çok alçak yapıldığı zaman sensörler algılayamadığı için bir çok kişi kaçamak olarak bu hileye başvuruyordu.

  Ancak şimdi, yeni E-Serisi sadece sürücünün ellerinin direksiyonda olduğunu bilecek. Bu, sistemi aldatmanın yolları olmayacağı anlamına gelmiyor. Her zaman bu işlerin bir hilesi vardır. Ancak kapasitif algılama, direksiyon girişini ölçmekte daha basit bir yaklaşım olabilir.

   Tüm bunlar önemlidir çünkü yeni otomobiller, sürüş görevlerinin bazılarını üstlenebilecek teknoloji ile giderek daha fazla donanıma sahip oluyor. Örneğin, yeni E-Serisi aktif direksiyon desteğine (aracın şeridin ortasında kalmasına yardımcı olur), uyarlanabilir hız sabitleyiciye (öndeki araçların yaptıklarına göre hızı otomatik olarak ayarlayabilir), aktif fren desteğine (aracı sabit araçlar ve yaya geçitleri için şehir hızlarından durdurabilir) ve daha fazlasına sahiptir.

   Sorun şu ki, arabalar bu görevleri yerine getirirken daha iyi hale geldikçe, insanların bu yeteneklere aşırı güvenme riski daha yüksektir.

   Bu durum, Washington DC'de geçen hafta Tesla’nın Autopilot'la ilgili ölümcül bir 2018 çöküşüyle ilgili üç saatlik Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu toplantısında merkezi temalardan biriydi.

   Bu kazada, o zaman Tesla’nın sürücü destek sistemi Autopilot kullanıyor olmasına rağmen, sürücünün Model X'i bir HOV şeridinin dışına ve bir bariyere sürüklendi.

   Bu sürücünün ölümüne neden olan beton bariyerin önündeki güvenlik cihazının hasar görmesi ve otoyolun şerit çizgilerinin solması gibi bir dizi faktör vardı. Ancak NTSB, sürücünün Autopilot'un yeteneklerine olan aşırı güveninin ana olası nedenlerden biri olduğunu belirledi. Aslında, güvenlik kurulunun soruşturma ekibi, bariyere çarpmadan hemen önce akıllı telefonunda bir mobil oyun oynadığını buldu.

   Tesla, Otopilot etkinken sürücünün ellerinin direksiyonda olup olmadığını ölçmek için bir tork sensörü kullanır. Ve her 15 saniyede bir yeterli torku ölçmezse, otomobil yeniden başlatılana kadar Autopilot'u nihayetinde devre dışı bırakmadan önce sürücüye bir dizi artan uyarı başlatacaktır. Ancak bu korumalar bile, o sürücünün 2018 kazasında Autopilot'ı kötüye kullanmasını durdurmak için yeterli değildi.



  İnovatif Mühendis’i şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Instagram

Paylaş :

Facebook Yorumlar

0 yorum: