29 Şubat 2020 Cumartesi

Audi'den 3 Motorlu Performans

Audi, E-Tron'un üç motorlu performans versiyonlarını duyurdu.


   Şirket, Cuma günü yaptığı açıklamada, Audi'nin üç motorlu bir sistemle çalışan E-Tron ve E-Tron Sportback elektrikli otomobillerinin daha sportif performans versiyonlarını üretip satacağını duyurdu. Ana şirket Volkswagen, Audi'nin tüm Volkswagen Grubu için “araştırma ve geliştirme konusunda liderlik etmesini” istediğini söyledi.

   Yeni performans modelleri E-Tron S ve E-Tron Sportback S olarak adlandırılacak ve Audi, S olmayan varyantlardan “daha ​​çevik, daha keskin ve daha dinamik” olacağını söylüyor. Bu, toplam gücü sekiz saniyelik bir yükseltme modunda 265kW'dan 320kW veya 370kW'a çıkaran üçüncü bir elektrikli motorun (arka aksta iki, önde bir tane) eklenmesi sayesinde oluyor (Bu sırasıyla yaklaşık 350, 429 ve 496 beygir gücüdür.). Her iki araç da yaklaşık 4.3 saniyede 100 km hıza ulaşabilecek, bu da standart sürümlerden biraz daha iyi konumda bir süre.

   Bunlar, yoldaki diğer bazı elektrikli araçlarla, Tesla veya başkalarıyla karşılaştırıldığında akıl almaz özellikler değil, ama görünüşte hala dört kapılı lüks bir araç için oldukça güçlü.

  
   Audi, S sürümlerinin ne zaman piyasaya çıkacağını veya ne kadara mal olacağını paylaşmadı. Şirket, S modellerinin “seri üretimde üç motorlu dünyadaki ilk elektrikli otomobiller” olacağını ve Tesla'nın "Plaid" Model S, X, ikinci nesil Roadster ve hatta Cybertruck'a güç vereceğini söyledi. (Tesla, kamyonun en üst düzey versiyonunun üç motor kullanacağını açıkladı.) 

   Asıl soru, eklenen tüm performansın E-Tron’un ürün yelpazesine ne yapacak.

   Audi, S sürümlerinin standart E-Tron ve E-Tron Sportback ile aynı 95kWh pil kullanacağını söylüyor. Standart E-Tron (şu anda yolda tek olan), bu pil paketinden sadece 320 km'den biraz daha fazlasını elde edebiliyor. Başka bir motor eklemek, daha fazla ağırlık anlamına gelir ve daha yüksek performansa izin vermek, pilin daha hızlı boşaltılmasına sebebiyet verir. Audi'nin bu dengeyle nasıl başa çıkmayı planladığı, izleyerek göreceğiz.

   Üç motorlu yapı hakkında ilginç olan şey, Audi'nin üç motorun her zaman çalışıyor olmayacaklarını söylemesidir. “Normal sürüşte” şirket sadece arka elektrik motorlarının çalışacağını söylüyor. Ön motor, aracın kaygan koşullarda veya hızlı viraj alırken daha fazla kavrama ihtiyacı duyduğu durumlarda otomatik  devreye gidiyor. Üç motorlu kurulum aynı zamanda otomobilin biraz tork vektörü yapmasına izin verir. Başka bir deyişle, araca herhangi bir senaryo için maksimum kavrama sağlamak için gerçek zamanlı olarak farklı akslara veya tekerleklere farklı miktarlarda güç sağlar.

   Audi, E-Tron S'nin hafif kamufleli fotoğraflarını yayınladı.Sstandart E-Tron'a büyük ölçüde benziyor, ancak biraz daha agresif bir stile sahip. Kısmen daha büyük tekerlek kemerleri, hava kanalları ve daha belirgin bir difüzöre sahip gibi görünüyor.



signature-fonts 
İnovatif Mühendis’i şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Instagram

Paylaş :

Facebook Yorumlar

0 yorum: